x
Rate this post

تهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی

قهوه تخم مرغ ویتنامی یک نوشیدنی اهل ویتنام است که به طور سنتی از زرده تخم مرغ ، شکر ، شیر و قهوه ربوستا تهیه می‌شود. در این نوشیدنی با زدن زرده تخم مرغ ، شکر و شیر مخلوطی نیمه جامد به دست می آید و با اضافه کردن آن به قهوه ، نوشیدنی خوشمزه ای به دست می‌آید.

این نوشیدنی در بیشتر کافه‌های هانوی سرو می‌شود که از دهه ۱۹۵۰ مرسوم شد . کافه گیانگ به خصوص برای سرو این نوشیدنی بسیار مشهور شده است. در داستانی ، گیانگ که یک کافه دار بود در یکی از شب‌ها که شیر در کافه اش به اتمام رسیده بود، تصمیم گرفت به جای آن از تخم مرغ و شیر خشک استفاده نماید. از آن زمان این نوع نوشیدنی در تمامی منوهای کافه های شهر هانوی قرار گرفت و رفته رفته در کل ویتنام مرسوم شد و علاقه مندان زیادی به خود جلب کرد. در روش سنتی این نوشیدنی معمولا فنجان قهوه داخل یک کاسه آب داغ قرار میگیرد به آن دلیل که دمای نوشیدنی حفظ شود وگرم سرو شود .

تهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی
مواد لازم برای تهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی

قهوه دم شده به مقداری که ۳/۴ دو فنجان را پر نماید.

۲ عدد زرده تخم مرغ .

۶ قاشق غذاخوری شیر .

۱/۲ قاشق غذاخوری اسانس وانیل .

یک قاشق مرباخوری شکر.

تهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی

ابتدا قهوه را دم کرده و آماده نمایید. قهوه معمولا درون فیلترهای مخصوص ویتنامی دم می‌شود که شبیه به ظرف قهوه هندی است اما در صورت موجود نبودن این فیلتر از قهوه دمی نیز می‌توان استفاده کرد.

استفاده از شکر و وانیل اختیاری است. از شکر برای ایجاد حالتی شیرین و پف دار استفاده می‌شود و از وانیل برای ایجاد رایحه‌ای خوش . بنابراین شما در مصرف آن اختیار تام دارید.

تهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی
سپس زرده تخم مرغ را به همراه اسانس وانیل و شکر با یکدیگر مخلوط نمایید . کمی بعد شیر را به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا ماده‌ای نیمه جامد مانند سس مایونز به دست آید.

قهوه خالص را داخل فنجان بریزد و مخلوط تخم مرغ را بر روی آن اضافه نمایید.

اگر مایل هستید به روش سنتی کار کنید می‌توانید فنجان را داخل یک کاسه آب داغ قرار دهید . با این کار دمای قهوه حفظ خواهد شد و تخم مرغ طعم خود را از دست نخواهد داد.

منبع:قهوه ایلیا

تهیه قهوه تخم مرغ ویتنامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code