x
Rate this post

طرز تهیه اسپیلت موز

مواد لازم

بادام پوست کنده ۷۵ گرم
شکلات تلخ و شیرین درشت خرد شده ۱۲۰ گرم
کره ی بدون نمک ۶۰ گرم
خامه ی غلیظ ۱۸۰ میلی لیتر
شکر قهوه ای روشن یاتیره بسته بندی شده ۱۰۵ گرم
کره ی بدون نمک ۱ قاشق سوپخوری
موز رسیده ۴ عدد
بستنی وانیلی ۴ اسکوپ
بستنی شکلاتی ۴ اسکوپ
بستنی توت فرنگی ۴ اسکوپ
خامه زده شده ۲۴۰ میلی لیتر
گیلاس ۴ عدد
دستورالعمل ها
طرز تهیه اسپیلت موز
فر را از قبل تادمای ۱۸۰ درجه سانتگراد گرم کنید. بادام ها را روی سینی فر پخش کنید و آنها را حدود ۵ دقیقه حرارت دهید تا تُست شوند. بادام ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید سرد شوند.
برای تهیه سس فاج، در قابلمه ی بالایی یک بخارپزِ دو طبقه یا در کاسه ی پیرکسی که روی آب جوش قرار می گیرد (تماس پیدا نکند) شکلات و کره را مخلوط کنید و آنرا هم بزنید تا ذوب و نرم شود. ۶۰ میلی لیتر خامه را به آن اضافه کنید. ظرف را از روی حرارت بردارید و آن را بپوشانید تا گرم بماند. آن را کنار بگذارید.
طرز تهیه اسپیلت موز
برای تهیه سس کارامل، روی حرارت بالا در یک قابلمه ی ضخیم ۱۲۰ میلی لیتر خامه و شکر قهوه ای را به جوش بیاورید. آن را ۲ دقیقه بجوشانید و مدام هم بزنید.
کره را اضافه کنید، حرارت را کم کنید و بگذارید حدود ۲ دقیقه غل بزند تا غلیظ و کارامل مانند شود. ظرف را از روی حرارت بردارید، سر آن را بپوشانید تا گرم بماند و کنار بگذارید.
پوست موز ها را جدا کنید و آن را به شکل طولی نصف کنید. هر نیمه را روی یک بشقاب مخصوص سرو قرار دهید. یک اسکوپ از هر یک از بستنی های وانیلی، شکلاتی و توت فرنگی روی موز بگذارید.
طرز تهیه اسپیلت موز
کمی سس فاج گرم را روی بستنی شکلاتی و توت فرنگی و کمی سس کارامل گرم را روی بستنی وانیلی بریزید. روی دسر را با خامه ی زده شده تزئین کنید و بادام های تست شده را روی آن بریزید. در نهایت یک عدد گیلاس آن قرار داده و بلافاصله سرو کنید. بقیه سس فاج و کارامل را در کنار آن سرو کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۴۰ دقیقه

طرز تهیه اسپیلت موز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code