x
Rate this post

یک ابزار ساده و مدرن برای تهیه قهوه می باشد ؛ که مناسب برای تهیه قهوه در خانه ، در کافی شاپ برای همه می باشد .
وی شصت V60درست همانند نامش یک ویِ V شصت درجه۶۰ است و یک دستگیره در کناره ی آن برای حمل و استفاده آسان دارد .
این وسیله به طور مستقیم نیاز به برق و شعله ندارد و جزء ابزار ها و وسایل مخروطی شکل “Cone Shape” است و در دسته Pour Over ها قرار می گیرد .
برای تهیه قهوه با این وسیله شما نیاز به قهوه آسیاب شده ، آب جوش و فیلتر کاغذی متناسب و مخصوص با این ابزار دارید .
محصول نهایی این ابزار قهوه ای منحصر به فرد که نوعی قهوه دمی محسوب می شود ، می باشد .

مثل همیشه باید ابتدا فیلتر کاغذی را برای جلوگیری از منتقل کردن طعم کاغذی به قهوه، کمی خیس کنید. بهتر است برای این کار وی ۶۰، همراه با فیلتر آن را، بر روی فنجان یا ظرف تهیه قهوه خود بگذارید و سپس با مقداری آب جوش، هم فیلتر را خیس کنید و هم فنجان را گرم کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که برای جلوگیری از سر ریز شدن قهوه درون فنجان یا ظرف، بهتر است از ظرف شیشه ای استفاده کنید.
تهیه قهوه با وی شصتفیلتر پس از خیس شدن به بدنه وی ۶۰ می چسبد

قبل از ریختن پودر قهوه داخل ابزار، اگر قصد دارید در تهیه قهوه از ترازو کمک بگیرید، پس آن را بر روی ترازو بگذارید، سپس قهوه مورد نیاز ( ۲۱ گرم تقریبا سه قاشق)، که باید اندازه درشت تر از نمک سفره آسیاب شده باشد را درون وی ۶۰ بریزید. می توانید ترازو را در این مرحله صفر کنید. برای مشاهده میزان آسیاب کردن قهوه به این بخش مراجعه کنید.
تهیه قهوه با v60مرکز قهوه را با دست کمی گود کنید

حالا باید آب جوش را به قهوه اضافه کنید. در این مرحله ابتدا با ریختن آب، یکبار روی تمام قهوه را بپوشانید و سپس ۱۵ ثانیه صبر کنید تا قهوه شکوفه کند(۳۰ ثانیه آب بریزید و ۱۵ ثانیه دست نگه دارید). قهوه شروع به بالا آمدن،کف کردن و حباب حباب شدن می کند. البته این ویژگی در قهوه های تازه تر بهتر قابل مشاهده است.
بلومینگ – شکوفه کردن قهوهشکفتن و حباب حباب شدن قهوه

برای دم آوری و استخراج بهتر، آب را به آرامی هر ۱۰ الی ۱۵ ثانیه به صورت دورانی به قهوه بیافزایید. می بینید که تکه های قهوه روی آب معلق می شود، آب را روی آنها نیز بریزید. اگر ترازو دارید تا ترازو به ۲۸۴ گرم نرسیده، از ریختن آب دست نکشید.

دم آوری با وی ۶۰ در این روش، حدود سه دقیقه زمان نیاز دارد و در انتها شما حدود ۲۸۴ گرم نوشیدنی خواهید داشت. پس از اتمام کار فیلتر را دور بریزید و از قهوه تان لذت ببرید.

همانطور که پیش تر اشاره شد سلایق مختلفی در تهیه قهوه با وی ۶۰ وجود دارد. اگر فکر می کنید حوصله کافی برای خواندن همه مطلب را ندارید، تا به اینجای مطلب برای تهیه یک فنجان قهوه کافی است. اما برای حرفه ای تر شدن با ما همراه باشید.

در ادامه مطلب چند روش را به طور مختصر مورد بررسی قرار می دهیم. اصول و شکل کلی در همه روش ها یکسان است اما با توجه به نوع دانه و میزان آسیاب شدن آن، دما و زمان تهیه، سلایق و انتظارات مختلف از فنجان قهوه، روش تهیه متفاوت می شود.

قهوه ساز V60 وی شصت هریو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code