x
Rate this post

آشنایی با برزیل و قهوه اش

بیش از یک سوم کل قهوه جهان در برزیل رشد می کند این یعنی بزرگترین صادر کننده قهوه جهان! ۶۰درصد قهوه جهان، البته این موضوع به وسعت آن هم وابسته است، تولید سالانه ۴۰ تا ۶۰ میلیون کیسه! برزیل یک پرورش دهنده و صادر کننده قهوه است که صدو پنجاه سال این رتبه را با خود دارد. غالب ارتفاع محل کشت بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ متر از سطح دریاست. به طور میانگین ۱۱۰۰ متر.
کمترین ارتفاع در کشور برزیل ۴۰۰ متر و بیشترین ۱۶۰۰ متر از دریا است، عمده برزیلیان به زبان پرتغالی و اسپانیایی صحبت می کنند.

محدوده ارتفاع: ۴۰۰ تا ۱۶۰۰ متر از سطح دریا

زبان: پرتغالی، انگلیسی و اسپانیایی

زمان برداشت: ماه می و سپتامبر

میزان تولید سالانه، ۴۰ تا ۶۰ میلیون کیسه

تاریخچه قهوه برزیل

این محصول در قرن هجدهم وارد برزیل شد و تا سال ۱۸۴۰ یه عنوان تولید کننده غالب شناخته شد. قهوه برزیل از اوایل قرن نوزدهم، زمانی که مهاجران ایتالیایی در کارخانه های قهوه کار می کردند، موفق شد. پیش از آن قهوه بیشتر برای مرفهین اروپایی صرف می شد. در جوار ایالات متحده بودن به عنوان یک شریک صادرات و واردات به قدرتمند شدن قهوه برزیل کمک کرد. برزیل به عنوان بخشی از تولید قهوه جهان در دهه ۱۹۲۰ در اوج خود بود، اما از دهه ۱۹۵۰ به دلیل افزایش تولید جهانی سهم اش کاهش یافته است.

قهوه تازه برزیل – رست تیره – ۲۰۰ گرم

قهوه تازه برزیل – رست تیره – ۲۰۰ گرم
‎۱۵۰٬۰۰۰ریال

قهوه تازه برزیل رست تیره، مناسب برای تهیه اسپرسو

برزیل در سال ۲۰۱۱ رهبر قهوه جهان نامیده شد این کشور در مجموع در تولید قهوه سبز عربیکا و فوری بی نظیر است و در سال ۲۰۰۷ تولید قهوه اش به ۲٫۷ میلیون تن رسید این یعنی بیش از دوبرابر ویتنام، حدود ۳٫۵ میلیون نفر در این بخش فعال هستند. شهر ریو به عنوان رهبر عربیکاها شناخته می شود.
کیسه قهوه برزیل کارگران مشغول کارند! ۳٫۵ ملیون نفر

از ترکیب های دلچسب قهوه های برزیلی برای اسپرسو می توان به ترکیب santos , cerrado با برشتگی تیره و تلخی مناسب و عطر و طعم بالانس اشاره کرد.

اکثر گیاهان کاشته شده در فصل های خشک از ماه ژوئن تا سپتامبر برداشت می شوند. در بیشتر کشورها قهوه های عربیکا با پردازش مرطوب (نام دیگرش whased coffee) فراوری می شوند، ولی در برزیل عمدتا از روش شسته نشده یا خشک استفاده می کنند. قهوه ها پس از تمیز شدن و گلچین شدن به مدت هشت تا ده روز در زیر آفتاب خشک می شوند که ممکن است تا چهار هفته نیز به طول بیانجامد و سپس لایه بیرونی قهوه از آن جدا می شود و در کیسه های ۶۰ کیلویی بسته بندی می شود.

هردو قهوه ربوستا و عربیکا را در این کشور رشد می کند حدود ۸۵ درصد قهوه عربیکای جهان و حدود ۳۰ درصد ربوستای جهان. شهر باهیا عربیکا خیر و عمده قهوه ربوستا نیز در ایالت Espírito Santo و مقداری در Rondônia رشد می کند. در این بخش حتما با خصوصیات قهوه عربیکا و ربوستا آشنا شوید.

قهوه تازه برزیل – رست ملایم – ۲۰۰ گرم

قهوه تازه برزیل – رست ملایم – ۲۰۰ گرم
‎۱۴۰٬۰۰۰ریال

قهوه تازه برزیل با رست ملایم – مناسب برای تهیه قهوه های فرانسه و دمی

شهر های قهوه خیر برزیل

۲۲۰ هزار مزرعه با مساحت ۲۷۰۰۰ کیلومتر مربع فعال هستند.. عمدتا در ایالت های جنوب شرقی واقع شده اند که محیط و آب و هوای آن شرایط ایده آل را فراهم می کنند. در شش شهر برزیل می توانید به وفور قهوه بیابید این شش شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Minas Gerais – میناس گرایس – ۱٫۲۲ میلیون هکتار

معنی لغوی میناس گرایس، معادن عمومی است و این نام در قرن ۱۸ برایش برگزیده شد. در حال حاضر بزرگترین شهر در رشد قهوه در برزیل است که حدود ۵۰ درصد محصولات این کشور است. میناس گرایس مزارع ۱۰ تا ۱۰۰ هکتاری دارد و قهوه های این شهر بدنه کامل و آرومای میوه ای دارند.
مزرعه قهوه برزیل مزرعه قهوه در یکی از شهر های میناس گرایس

Espírito Santo – اسپیرو سانتو – ۴۳۳ هزار هکتار

در اسپیرو سانتو قهوه ربوستا رشد می کند و این شهر بر اساس حجم تولید قهوه دومین شهر محسوب می شود.
گیاه قهوه ربوستای برزیل نمونه ای از گیاه قهوه ربوستای برزیل

São Paulo – سائوپائولو – ۲۱۶ هزار هکتار

یکی از شهر های تاریخی تولید قهوه در برزیل است که مزارع ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ متری دارد. محصولات سائوپائولو را با نام سانتوز نیز می شناسند.
قهوه در یکی از شهرهای برزیل مزارع قهوه در سائوپائولو

Bahia – باهیا – ۱۷۱ هزار هکتار

واقع در شمال شرقی برزیل، که در دهه هفتاد شروع به کاشت قهوه کرده و در با نام محصول با کیفیت و با تکنولوژی شناخته شده است. عمده محصول آن عربیکا است.
برداشت قهوه برزیل باهیا-برزیل-ژوئن ۲۰۰۴- فصل پاییز ماشین برداشت قهوه

Rondônia – راندونیا – ۹۵ هزار هکتار

این منطقه به صورت انحصاری مخصوص کاشت ربوستا است و اب و هوای گرمسیری با درجه حرارت بالا و ارتفاع کم دارد.
تست کاپینگ قهوه آزمایشگاه تست چشایی قهوه-کاپینگ

Paraná – پارانا ۴۹ هزار هکتار

پارانا نیز یکی دیگر از شهر های قهوه عربیکا خیز برزیل است. گیاهان این منطقه سطح بهره وری بالایی دارند.
کیسه قهوه برزیل کیسه های معروف قهوه برزیل

حالا با بخش های قهوه خیز کشور برزیل آشنا شدید. فکر می کنم از این پس در حین نوشیدن قهوه برزیل جور دیگری به فنجان خود می نگرید. میتوانید تفاوت طعم قهوه های شهر های مختلف را حس کنید؟
منبع :کافی استور

آشنایی با برزیل و قهوه اش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code