x
Rate this post

دستور تهیه ی فراپه قهوه

فراپه قهوه

درباره نوشیدنی:

فراپه قهوه یک نوشیدنی یونانی است که از مخلوط آیس کافی و آب و شکر تهیه می‌شود. این نوشیدنی به صورت بسیار اتفاقی توسط فردی به نام دیمیتریس که در شرکت نسکافه مشغول به کار بود در سال ۱۹۵۷ اختراع شد. پس از اختراع این نوشیدنی بسیار خوشمزه به سرعت در کشور یونان به فروش رسید و به یکی از محبوبترین نوشیدنیها در طول تاریخ بدل گشت. لغت فراپه یک لغت فرانسوی است که به معنی خنک شده با یخ است.
فراپه قهوه را می‌توان با شیکر و یا مخلوط کن مناسب تهیه کرد. این نوشیدنی معمولا درون گیلاس یا لیوان شیشه‌ای بلند سرو می‌شود. درادامه طرز تهیه این نوشیدنی بسیار خوشمزه را برای شما دوستان و همراهان همیشگی قهوه ایلیا خواهیم گفت.
دستورالعمل‌های متفاوتی برای تهیه فراپه قهوه در دسترس است اما به طور سنتی و دستوری که در یونان باستان اختراع شده است، در این نوشیدنی از قهوه فوری ، شکر و کمی آب برای تهیه کف استفاده می‌شود و درون یک لیوان بلند ریخته می‌شود. البته مقادیری شیر و یا افزودنی‌های دیگری نیز به دلخواه می‌توان به نوشیدنی اضافه کرد.

مواد لازم برای تهیه فراپه قهوه برای ۱ نفر :

سه گلوله بستنی وانیلی
یک پیمانه یخ
یک پیمانه قهوه دم شده سرد
نصف پیمانه شیر
دو قاشق غذاخوری سیروپ
خامه زده شده به مقدار دلخواه
پودر کاکائو برای تزئین
طرز تهیه فراپه قهوه

روش تهیه:

ابتدا بستنی و قهوه را داخل مخلوط کن ریخته و آنها را باهم ترکیب نمایید. سپس شیر و سیروپ و یخ را به آنها اضافه کرده مخلوط کن را روشن نمایید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شده و حالت کف دار په خود بگیرد. سپس این مواد را از داخل مخوط کن درون یک لیوان یا گیلاس بلند ریخته و خامه زده شده را بر روی آن قرار دهید. با پودر کاکائو روی خامه را تزئین نمایید. فراپه قهوه شما آماده است از آن لذت ببرید.

می توانید از سیرپ با طعم‌های متفاوت بنا به ذائقه خود استفاده کنید.

دستور تهیه ی فراپه قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code