x
Rate this post

 طرز تهیه فلت وایت (The Flat White)

فلت وایت نوشیدنی ایست بر پایه اسپرسو که از اسپرسو و شیر بخار زده تهیه می‌شود. این نوشیدنی تقریبا شبیه به لاته میباشد فقط در مقادیر و حجم کمتر و بدون کف شیر. کف شیر کمتر به قهوه اجازه می‌دهد تا رایحه‌های بیشتری از خود آزاد نماید.

نوشیدنی فلت وایت در چند ساله‌ی اخیر استقابل چشمگیری داشته به طوری که امروزه یکی از نوشیدنی‌های اصلی بیشتر کافه های بزرگ و معروف شده است. این نوشیدنی تقریبا ده سال پیش تنها در چند کافه استرالیا و نیوزیلند بیشتر سرو نمی‌شد اما کم کم توانست به سرار جهان صادر شود و مورد علاقه‌ی بیشر مردم قرار گیرد.

طرز تهیه فلت وایت (The Flat White)
قدمت فلت‌وایت به دهه‌ی هشتاد باز می‌گردد . در آن زمان در اوکلند کافه‌ای در پشت یکی از سینماهای معروف شهر قرار داشت که به دلیل سرو هات چاکلت معروف شده بود اما در آن زمان این کافه یک نوشیدنی با شیر نیز به مشتریان خود ارائه می داده است. در منوی کافه‌های نیوزیلند نام‌های فلت (قهوه بدون شیر) و فلت وایت (قهوه با شیر) موجود است.

شاید بسیاری از مردم بر این باور باشند که فلت وایت همان کافه لاته است اما در اینجا باید به آمریکانو و اسپرسو اشاره کنیم که هردو تقریبا به یک روش نهیه می شوند اما متفاوت‌اند. فلت وایت هم با لاته متفاوت است و این تفاوت از آنجایی است که در فلت وایت فقط شیر اضافه می‌شود و کفی در کار نیست. نکته‌ای که بیشتر مردم با آن موافق هستند تفاوت کاپوچینو و فلت وایت را همین شیر کف دار و بدون کف است. پس چیزی که امروزه به عنوان فلت وایت مرسوم است را می توان یک دابل اسپرسو به اضافه‌ی شیر با مقادیر کمی کف بیان کرد.

طرز تهیه فلت وایت (The Flat White)
مواد لازم برای تهیه فلت وایت برای یک نفر

۲ شات اسپرسو یا ریسترتو .

یک فنجان شیر بخار زده حدودا ۳۰۰ سی سی .

شکر به دلخواه .

طرز تهیه فلت وایت (The Flat White)

ابتدا اسپرسو غلیظ تهیه نمایید . اگر از ریسترتو ( اسپرسو با مقادیر قهوه یکسان ولی آب کمتر ) استفاده کنید طعم آن بهتر خواهد بود.

طرز تهیه فلت وایت (The Flat White)
اگر تمایل به استفاده از شکر دارید اسپرسو را بر روی شکر بریزید.

سپس شیر بخار زده تهیه نمایید. کافی است فقط شیر بخار زده شود و احتیاجی به کف شیر نیست. کلید اصلی این نوشیدنی تهیه شیر بخار زده مناسب است. شیر باید دارای هیچ کفی نباشد و یا حباب های آن بسیار ریز باشند.

در آخر شیر را بر روی اسپرسو یا ریسترتو بریزید و از آن لذت ببرید.

منبع:قهوه ایلیا

طرز تهیه فلت وایت (The Flat White)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code