x
Rate this post

طرز پخت مافین لیمو و نارگیل

مافین لیمو و نارگیل

مواد لازم:

شکر ۱ پیمانه
کره ۱/۴ پیمانه
روغن نارگیل ۱/۴ پیمانه
رنده پوست ۱ عدد لیمو ترش
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
باترمیلک ۱ پیمانه
آرد سفید ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱/۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین ۱/۲ قاشق چایخوری

اضافه کردن لیمو ترش به هر غذایی آن را بهتر میکند و طعمی عالی به آن میدهد. مافین لیمو و نارگیل هم از این قضیه مستثنی نیست و برای همین است که در آن از پوست لیموترش رنده شده استفاده میشود. نکته دیگر این که با اضافه کردن روغن نارگیل به مافین، کیک شما طعم نارگیل را هم پیدا میکند و یک ترکیب استثنایی میشود. البته اگر به طعم نارگیل علاقه ندارید میتوانید به جای روغن نارگیل از کره هم استفاده کنید. مافین لیمو و نارگیل به سادگی تهیه میشود و بسیار نرم، مرطوب و خوشمزه است. برای تزیین مافین لیمو و نارگیل هم گزینه های مختلفی وجود دارد. مثلاً میتوانید از انواع باترکرم یا حتی مقداری شکر یا پودر نارگیل استفاده کنید.

مافین لیمو و نارگیل

طرز تهیه:

فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. در کاسه بزرگی کره را بریزید و بگذارید کمی نرم شود. سپس روغن نارگیل و شکر را به آن اضافه کنید و آن را با همزن بزنید تا مخلوط سبکی ایجاد شود.

مافین لیمو و نارگیل

رنده پوست لیمو، آبلیمو، تخم مرغ و باترمیلک را هم اضاقه کنید و فقط در حدی هم بزنید که با هم مخلوط شوند.

در کاسه دیگری، آرد، نمک، بیکینگ پودر برتر و جوش شیرین را با هم مخلوط و الک کنید. حال مواد خشک را به مواد تر ظرف قبلی اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند اما بیش از حد هم نزنید. وجود کمی از گلوله های آرد در مخلوط طبیعی است و نیازی نیست آنها را از بین ببرید.

۶ قالب مافین بزرگ را چرب کنید و حدود ۳/۴ از هر کدام را با مایه کیک پر کنید تا کیک شما جای پف کردن داشته باشد.

مافین لیمو و نارگیل

حدود ۲۵ دقیقه قالب را در فر قرار دهید تا مافین لیمو و نارگیل پخته شود. برای اطمینان از پخت یک خلال دندان در وسط آن فرو کنید. خلال باید تمیز اما مرطوب بیرون بیاید. اگر بیش از حد مافین را در فر بپزید کیک شما خشک میشود.

مافین لیمو و نارگیل

نکته:

می توانید برای زیبایی بیشتر کمی رنده پوست نارگیل و شکر (و در صورت تمایل پودر نارگیل) را با هم مخلوط کنید و روی مایه مافین داخل قالب بپاشید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۴۵ دقیقه

طرز پخت مافین لیمو و نارگیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code