x
Rate this post

آموزش آفوگاتو یا قهوه بستنی
یکی از مشتقات اسپرسو، آفوگاتو است که در خانه هم می توان آن را تهیه کرد. این نوشیدنی ایتالیایی در این کشور “غرق شده” ترجمه می شود. آفوگاتو “Affogato” نوشیدنی داغی که خیلی گرم نیست!
آفوگاتو چیست؟

آفوگاتو یا اصطلاحا قهوه بستنی، دسری است که از یک یا دو شات اسپرسو داغ با بستنی ترجیحا وانیلی تهیه می شود. البته عده ای از قهوه دمی نیز استفاده می کنند. که چندان مرسوم نیست. در دسته بندی ها، آفوگاتو با اینکه نوشیدنی چندان داغی نیست اما جزو نوشیدنی های گرم محسوب می شود.
آفوگاتو تهیه آفوگاتو
ریختن اسپرسو روی بستنی اسپرسو را روی بستنی بریزید

اگر تمایل به تهیه آفوگاتویی دل نشین در خانه، توسط موکاپات یا بعضا فرنچ پرس را دارید پس قهوه تان را کمی بیشتر کنید تا غلیظ شود.
طرز تهیه آفوگاتو:

برای تهیه این نوشیدنی ابتدا اسکوپهایی از بستنی تان را در لیوانی با دهانه باز ریخته و اسپرسوی از قبل تهیه شده خود را به آن اضافه کنید. البته اسپرسو دستگاه اسپرسو ساز طبیعتا کیفیت بیشتری دارد. از پودر کاکائو برای تزیینات نوشیدنی تان می توانید کمک بگیرید. دیر آب شدن بستنی تان را نیز می توان با استفاده از لیوانی سرد جبران کرد.
عطر طعم و مزه آفوگاتو

وقتی اسپرسوی خود را روی بستنی می ریزید، بستنی شروع به آب شدن می کند، و کف زیادی روی آفوگاتو به وجود می آید. پس از چند دقیقه، با نزدیک شدن دمای قهوه و بستنی، بستنی دیگر آب نمی شود و مانند یک توپ سرد در نوشیدنی شما دیده می شود. به طوری که لایه بیرونی بستنی کمی نرم تر (بیشتر آب شده است) از مرکز آن است و به نظر می رسد هنوز گرما به مرکز بستنی راه نیافته است. آفوگاتو نوشیدنی ایست که از تلخی قهوه و شیرینی بستنی در کنار هم بهره می برد و طعم آن بسیار دلنشین است.

قهوه تازه سوماترا – ۲۰۰ گرم

قهوه تازه سوماترا – ۲۰۰ گرم
‎۲۵۰٬۰۰۰ریال

قهوه تازه برشته شده سوماترا صد در صد عربیکا – مناسب برای قهوه های اسپرسو، دمی و فرانسه

افوگاتو آفوگاتو حاضر است !

کافی لاور های عزیز حتما گالری تصاویر آفوگاتو را مشاهده کنید. از این تصاویر به عنوان پس زمینه هم می توانید استفاده کنید. تجربیات خود از این نوشیدنی را برای ما کامنت کنید. با اسپرسو می توانید کن پانا یا اسپرسو با خامه نیز تهیه کنید.
منبع:کافی استور

آموزش آفوگاتو یا قهوه بستنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code