x
Rate this post

آموزش دم کردن قهوه سبز
قهوه سبز همان قهوه معمولی بوده که هنوز نرسیده و کال است. برای دم کردن قهوه سبز به منظور تهیه دمنوش این قهوه کافی است دانه های آن را آسیاب کرده و داخل قهوه جوش بریزید.
قهوه سبز ستاره | سرویس آشپزی – احتمالا این روزها نام قهوه سبز زیاد به گوش‌تان خورده و کنجکاو شده‌اید که بدانید این قهوه چیست. قهوه سبز در واقع همان دانه کال و سبزرنگ قهوه معمولی است که بسیاری از قرص‌های لاغری و مکمل‌های خوراکی رژیمی از جمله قرص قهوه سبز از آن تهیه می‌شوند. قهوه سبز نسبت به قهوه معمولی کافئین کم‌تری داشته و طعم ملایم‌تر و سبک‌تری دارد و بیشتر شبیه به یک دمنوش گیاهی‌ است. کافئین موجود در قهوه سبز حدود ۲۰‌ درصد است اما مقدار کلروژنیک اسید آن نسبت به قهوه معمولی بیشتر است.

آموزش دم کردن قهوه سبز (دمنوش قهوه سبز)

آکاایران: آموزش دم کردن قهوه سبز (دمنوش قهوه سبز)

مواد لازم برای دم‌کردن قهوه سبز
قهوه سبز ۵۰ گرم
آب سرد ۳۵۰ میلی‌لیتر
قهوه‌جوش

طرز تهیه و دم‌کردن قهوه سبز

از آنجا که قهوه سبز مانند قهوه معمولی تفت داده نمی‌شود، دانه‌های آن کمی سفت‌تر از قهوه معمولی هستند و سخت‌تر آسیاب می‌شوند. پس ابتدا دانه‌های قهوه سبز را آسیاب کرده و پودر قهوه سبز را با آب سرد مخلوط کنید.
سپس مخلوط را داخل قهوه‌جوش ریخته و حدود ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید.
قهوه جوشیده را کنار بگذارید تا خنک شود. در این مرحله هر چقدر که قهوه بیشتر بماند، خوش‌طعم‌تر خواهد شد. پس از این مدت، قهوه را از صافی رد کرده و مصرف نمایید.
می‌توانید کمی عسل به قهوه سبز اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند.

خواص قهوه سبز، معجزه لاغری

پیشگیری از تشکیل سنگ صفرا: برای درمان سنگ صفرا باید از گیاهان صفراآور استفاده کرد. این گیاهان جریان صفرا از کیسه‌صفرا به سمت روده را افزایش می‌دهند. کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز یک ماده صفراآور است که مانع از تجمع صفرا در کیسه‌صفرا شده و از تشکیل سنگ‌های صفراوی جلوگیری می‌کند. از آنجایی که در دانه‌های قهوه سبز حدود ۶-۷ درصد کلروژنیک اسید وجود دارد، مصرف روزانه و منظم قهوه سبز، خطر ابتلا به این بیماری و همچنین سیروز کبدی و سرطان کبد را کاهش خواهد داد.
جلوگیری از فشار خون: همانطور که پیش‌تر گفته شد، میزان کافئین موجود در قهوه معمولی نسبت به قهوه سبز بیشتر و کلروژنیک اسید آن کم‌تر است. به طور کلی، کافئین باعث افزایش فشارخون شده و انرژی در دسترس بدن را افزایش می‌دهد و به دنبال آن، ضربان قلب و فعالیت سیستم قلبی-عروقی نیز افزایش می‌یابد. کلروژنیک اسید اما باعث کاهش فشار خون می‌شود. پس در صورتی‌که به بیماری فشارخون مبتلا هستید از قهوه سبز استفاده کنید.
کنترل قند خون: کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز، جذب گلوکز غذا توسط روده‌ها را کاهش و جذب گلوکز موجود در خون توسط ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد. هر دو این موارد منجر به کاهش گلوکز خون شده و در نتیجه قند خون را کاهش می‌دهند.
قهوه سبز لاغری: علت استفاده از قهوه در رژیم‌های لاغری، وجود کافئین در این نوشیدنی است زیرا این ماده متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا برده و باعث چربی‌سوزی و جلوگیری از تجمع چربی در بدن می‌شود. بنابراین نوشیدن قهوه‌های فاقد کافئین تاثیری بر تناسب اندام و لاغری نخواهد داشت. از آنجا که قهوه سبز تنها ۲۰ درصد از کل کافئین موجود در قهوه معمولی را داراست، نمی‌تواند به اندازه قهوه معمولی برای فرآیند چربی سوزی موثر باشد. به عبارت دیگر نوشیدن قهوه سبز معجزه نمی‌کند اما بی تاثیر نیز نیست.
کلروژنیک اسید: نوعی کافئیک اسید است که هم در قهوه سبز و هم قهوه معمولی وجود دارد و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان، باعث ازبین‌بردن عوامل ایجادکننده التهاب در سیستم عصبی می‌شود. این ماده همچنین برای افراد مبتلا به یبوست مانند ملین عمل می‌کند.
از دیگر تاثیرات کلروژنیک اسید می‌توان به تاثیر مفید آن بر شبکیه چشم اشاره کرد. محققان بر این باورند که وجود این ماده در قهوه، از ضعف بینایی و خطر ناشی از تحلیل شبکیه چشم در اثر بیماری‌هایی نظیر آب‌سیاه جلوگیری می‌کند.

.

منبع :اکاایران

آموزش دم کردن قهوه سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code