x
Rate this post

تهیه ی دسر مغزدار

گاهی وقتها ممکنه دلتون دسر خوشمزه بخواد ولی نه فرصت کافی برای درست کردن داشته باشید و نه آرامش و بیکاری . کلا اگه دنبال درست کردن یک دسر خوشمزه و سریع هیتید که خیلی زود نتیجه بده و خیلی هم خوشمزه و زیبا باشه این دسر ترکیبی امروز چیزه خوبی هست.
تهیه ی دسر مغزدار
مواد لازم :

دو رنگ دسر

توت فرنگی

کیک شکلاتی

از این راحت تر هم چیزی هست؟ اگه دسر رو توی خونه درست کنید که من ترجیح میدم از این دستور (دسر دو رنگ) استفاده کنم. خیلی سریع درست میشه. با این تفاوت که قسمت وانیلی رو با اسانس موز مزه دار کردم و به دسر موزی تبدیل شد. یک قاشق چایخوری اسانس موز کافیه.
تهیه ی دسر مغزدار
برای قسمت شکلاتی میتونید از این دستور هم استفاده کنید. (پاناکوتا شکلاتی) خیلی خوشمزه و با طعم موز هم تقارن داره.

حالا اگه به میزان وسیعی حس تنبلی دارید و به میزان وسیع تر حس خوردن یک خوردنی خوشمزه ، بهتره توی یخچال یا مارکت خونتون همیشه یکی دو بسته دسر آماده داشته باشید. از نوع پختنی و مارک خوب. دسر شکلاتی ، موزی ، توت فرنگی و نسکافه پیشنهاد منه که همیشه داشته باشید به کار میاد!
تهیه ی دسر مغزدار
دسر رو طبق دستور روی بسته با نصف لیوان شیر کمتر آماده کنید.

یک سری ظرف دسر تک نفره آماده کنید و کف اونو کمی دسر بریزید. روی دسر یک تکه کیک آماده که بهتره از نوع خوشمزه و شکلاتی باشه قرار بدید. من این مدلی که توی عکس هست رو میپسندم. شما میتونید براونی یا هر نوع کیکی که دوست دارید قرار بدید. برای اینکه بهتر دیده بشه میتونید قسمت موزی رو کیک قرار بدید و یا کیک وانیلی در قسمت شکلاتی. یعنی تضاد رنگی رو رعایت کنید. کیک رو در مرکز دسر قرار بدید و دو اون رو آزاد قرار بدید. زمانی کیک رو در دسر فرو کنید که نیم بند باشه و کیک فرو بره و با ریختن مجدد دسر بالا نیاد.

کیک رو در مرکز قرار بدید و لایه ی بعدی رو بعد از کمی بسته شدن لایه ی قبل و کیک بریزید .
تهیه ی دسر مغزدار

تا همین جا کافیه. میتونید از مواد دسر اول کمی نگه دارید یا یک لایه دسر دیگه مثل توت فرنگی روی لایه ی قبلی بریزید. این دسر لایه لایه باید ریخته بشه و دیده بشه. اینطوری یک دسر چند لایه ی خوشگل دارید. که سریع درست شده.

در یخچال قرار بدید تا ببنده . حدود دو ساعت بیشتر زمان نمیبره. و در نهایت روی دسر رو با توت فرنگی و سس توت فرنگی تزیین کنید.
تهیه ی دسر مغزدار

دیگه از این سریع تر و آسون تر واقعا چیزی به ذهنم نرسید. اینم برای اونایی که میگن همه ی دسر ها سخته و قالب میخواد. این نه قالب میخواد نه واردی و نه وقت.

برای دسر ها میتونید از انواع دسر های دیگه که در قسمت دسر ها در منوی موضوعی هست ایده بگیرید.

برای ریختن مواد دسر بهتره اجازه بدید از حرارت بیفته ولی نبنده. حرارت بالا باعث میشه رنگها مخلوط و کیک میانی خمیر بشه.

تهیه ی دسر مغزدار

میتونید در لایه ی دسر از موز خرد شده یا توت فرنگی هم استفاده کنید.

وقتی قاشق رو داخل دسر میزنید اصلا انتظار دیدن این طعم کیک خیس و خوشمزه رو ندارید. خیسی دسر به کیک منتقل میشه و یک طعم بهشتی خوب رو ایجاد میکنه.

منبع:کافه شکلات

تهیه ی دسر مغزدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code