x
Rate this post

دستور تهیه اسپرسو کان پانا

اسپرسو کان پانا که معنی لغوی آن به ایتالیایی اسپرسو با خامه است یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه بر پایه اسپرسو می‌باشد که از یک یا دو شات اسپرسو و خامه زده شده تهیه می‌شود. ای ننوشیدنی ممکن است در مکان‌ها و کشورهای مختلف نامهای دیگری داشته باشد مثلا در ایالات متحده به این نوشیدنی کافه وین ( café Vienne ) و در زبان و کشور فرانسه به آن کافه وینا ( café Viennois ) گفته می‌شود.

در شمال قاره اروپا نوشیدنی شبیه به اسپرسو کان پانا وجود دارد با این تفاوت که از شیر زده در آن استفاده می‌شود و به آن وینر ملانژ ( Wiener Melange ) گفته می‌شود. در شهر ویانا به اسپرسو کان پانا نامی دیگر داده شده و این نوشیدنی را با نام فرانسیس کانر ( Franziskaner ) می‌شناند اما با این حال اگر در این شهر وینر ملانژ سفارش دهید شما یک اسپرسو کان پانا دریافت خواهید کرد.
دستور تهیه اسپرسو کان پانا
طرز تهیه اسپرسو کان پانا ( Espresso con panna )
در فرانسه کافه وینا به هر دو نوشیدنی ملانژ و کان پانا گفته می‌شود و در استرالیا نوشیدنی شبیه به کان پانا با نام کافه وین نامیده می‌شود فقط تفاوت آن اندازه فنجان سرو شدن آن است.

این نوشیدنی بسیار قدیمی‌تر از لاته و کاپوچینو است و از گذشته تاکنون با این که اسامی متفاوتی به خود گرفته ، محبوبیت خود را حفظ کرده است .

مواد لازم برای تهیه اسپرسو کان پانا

۲ قاشق غذاخوری خامه زده شده .

یک یا دو شات اسپرسو تازه.

طرز تهیه اسپرسو کان پانا

ابتدا اسپرسو خود را از دانه‌های تازه رست شده و درجه رست مدیوم تهیه نمایید.

سپس خامه را تا جایی که کاملا پفی شود بزنید.

در آخر خامه را بر روی فنجان حاوی اسپرسو قرار دهید و از این نوشیدنی لذت ببرید.
دستور تهیه اسپرسو کان پانا
نکته‌ای در مورد خامه

شما می‌توانید خامه را با دست یا هم زن بزنید تا کاملا پفی و نرم شود. شما می‌توانید آن را با وانیل ، شکر و یا سیروپ افرا شیرین کرده و عطر و رایحه‌ای خوشمزه در آن ایجاد نمایید. این نسخه بیشتر در فرانسه تهیه می‌شود . برای تهیه یک اسپرسو کان پانای سنتی میتوانید از خامه غلیظ استفاده نمایید .

منبع:قهوه ایلیا

دستور تهیه اسپرسو کان پانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code