x
Rate this post

دستور تهیه ی آیس کافی تایلندی

مواد لازم جهت تهیه آیس کافی تایلندی :

قهوه غلیظ : ۱ شات
شکر : ۴ قاشق سوپخوری
خامه یا کف شیر : ۴ قاشق سوپخوری
پودر هل : ۲ قاشق چایخوری
پودر گردو یا بادام : ۱ قاشق چایخوری
قطعات یخ : به مقدار لازم
طرز تهیه :

۱ ) تهیه قهوه
دستور تهیه ی آیس کافی تایلندی
ابتدا به مقدار مورد نیاز پودر قهوه را با ۲ قاشق چایخوری پودر هل مخلوط نمایید، سپس به وسیله اسپرسوساز یک شات اسپرسو تهیه کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از فرنچ پرس یک فنجان قهوه دمی غلیظ تهیه کنید.

۲ ) اضافه کردن بقیه مواد

پس از تهیه قهوه، شکر و پودر بادام یا گردو را به قهوه اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب یکنواختی به دست آید. سپس اندکی صبر کنید تا ترکیب بدست آمده مقداری دمای خود را از دست داده و خنک شود.

۳ ) تهیه کف شیر

دستور تهیه ی آیس کافی تایلندی
حال فرصت مناسبی است که کف شیر را تهیه کنید. این کار را به روش‌های گوناگونی می‌توان انجام داد. استفاده از فرنچ پرس یکی از روش‌های کم هزینه و آسان برای تهیه کف شیر می‌باشد.

دستور تهیه ی آیس کافی تایلندی

۴ ) ترکیب مواد

آیس کافی تایلندی
حالا نویت ترکیب نهایی مواد است. چند قطعه یخ کوچک درون یک لیوان بندازید و مخلوطی را که از قبل آماده کرده‌اید روی آن بریزید، بطوریکه دو سوم لیوان را در بر بگیرد. سپس یک سوم باقی مانده را با کف شیری را که تهیه کرده‌اید پر کنی و در انتها نیز چند تکه یخ روی آیس کافی خود قرار دهید.

برای دستیابی به شکل زیبا و لایه‌ای کف شیر روی لیوان خود، یک قاشق چایخوری را بصورت برعکس بالای لیوان بگیرید و کف شیر را بصورت آهسته به وسط قاشق بریزید. در انتها ملاحظه خواهید کرد که کف شیر زیبایی روی آیس کافی شما تشکیل شده است.
دستور تهیه ی آیس کافی تایلندی
شما می‌توانید بجای کف شیر از خامه‌ی آماده نیز برای نوشیدنی خود استفاده کنید.
استفاده از شکر طعم مطلوبی به آیس کافی شما خواهد داد اما اگر بصورت تلخ قهوه را مصرف می‌کنید و یا رژیم غذایی دارید می‌توانید از شکر استفاده نکنید. همچنین استفاده از شکر قهوه‌ای برای سلامتی مناسب‌تر است.
جهت تزیین می‌توانید مقداری پودر کاکائو روی نوشیدنی خود اضافه نمایید.

منبع:قهوه ایلیا

دستور تهیه ی آیس کافی تایلندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code