x
Rate this post

طرز تهیه کافه گلاسه

کافه گلاسه یکی از نوشیدنی‌هاییست که در کافی شاپ‌ها سرو می‌شود و مشتریان فراوانی دارد. این نوشیدنی با قهوه فوری ( نسکافه ) تهیه می‌شود. احتمالا شما نیز طعم خوشمزه‌ی کافه گلاسه را در کافی شاپ‌ها چشیده‌اید و شاید تصور کنید برای تهیه‌ی این نوشیدنی به مهارتی خاص و ویژه نیاز است اما اینطور نیست و شما می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه‌ی کمتر خودتان این نوشیدنی را در منزل تهیه نمایید. در ادامه با آموزش تهیه‌ی کافه گلاسه با شما خواهیم بود.
طرز تهیه کافه گلاسه
مواد و تجهیزات لازم

کافه گلاسه
– پودر قهوه فوری ( نسکافه ) : ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
– شیر : نصف لیوان
– بستنی : نصف لیوان
– خامه : به مقدار لازم
– شکلات آب شده : به مقدار لازم
– شکر : مقدار کمی در صورت تمایل
– شیر جوش یا قهوه جوش ترک
– قیف خامه
– لیوان بلند

طرز تهیه کافه گلاسه

ابتدا باید شیر، نسکافه و شکر را باهم ترکیب کنید. برای اینکار شیرجوش یا قهوه جوش خود را روی حرارت قرار داده و مواد را درون آن بریزید.

بررسی و خرید : انواع قهوه جوش ترک
– استفاده از شکر به دلخواه است. به دلیل وجود بستنی در کافه گلاسه، چندان احتیاجی به شکر نیست اما اگر شما از آن دسته از افراد هستید که به طعم شیرین علاقه‌ی زیادی دارید می‌توانید کمی شکر نیز اضافه کنید.
هنگامی که مواد روی حرارت قرار دارند آن را بوسیله‌ی یک قاشق فلزی به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند ( دقت کنید که نجوشد ). وقتی که مواد به خوبی باهم ترکیب شدند آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود و بعد از چند دقیقه درون یخچال بگذارید.
حالا نوبت ذوب کردن شکلات است. برای اینکار شما می‌توانید از مایکروویو یا فر اجاق خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای آب کردن شکلات‌ها آنها را داخل یک ظرف نشکن ریخته و روی بخار سماور یا کتری قرار دهید و پس از چند دقیقه شکلات را هم بزنید تا سریع‌تر ذوب شود.
طرز تهیه کافه گلاسه
هنگامی که ترکیب شیر و نسکافه‌ی شما که در یخچال گذاشتید سرد شد می‌توانید مراحل را ادامه دهید. یک لیوان بلند آماده کنیدوجهت تزئین ابتدا توسط شکلات آب شده چند خط بیندازید و سپس شیر نسکافه‌ی سرد شده را روی آن بریزید. بستنی را کمی زودتر از فریزر بیرون بیاورید تا کمی از حالت انجماد خارج شود و می آن را هم بزنید تا نرم شود. حالا بستنی را روی مواد ریخته و مجددا شکلات ذوب شده روی آن بریزید. در پایان نوبت به خامه می‌رسد. توسط قیف خامه آن را به زیبایی روی نوشیدنی خود اضافه کرده و در انتها با شکلات آب شده تزئین نمایید.
حالا کافه گلاسه شما آماده است، می‌توانید از میل کردن آن لذت ببرید.
طرز تهیه کافه گلاسه
– دقت کنید که مراحل تهیه‌ی کافه گلاسه را با صبر و حوصله انجام دهید تا به نتیجه‌ی موردنظر دست یابید. شما باید در سه مرحله از شکلات ذوب شده در نوشیدنی خود استفاده کنید تا شکل زیبایی به آن ببخشید. در تهیه‌ی انواع نوشیدنی و دسر با قهوه، همواره صبر و حوصله و کمی سلیقه به خرج دادن لذت کار و نوشیدن آن را دو چندان می‌کند.

منبع:ایلیا

طرز تهیه کافه گلاسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code