x
Rate this post

طرز تهیه ی کیک بستنی شکلاتی

مواد لازم

آرد ۱ و ۱/۴ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱ لیوان
کره نرم ۱/۲ لیوان
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱/۴ قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۱/۲ لیوان
جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری
بستنی به مقدار لازم

طرز تهیه : کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود سپس داخل کاسه ای بریزید ، تخم مرغ و شکر را به کره اضافه کنید و با همزن بزنید تا نرم و یکدست شود.

مواد خشک ( آرد ، پودر کاکائو ، جوش شیرین ، بکینگ پودر و نمک ) را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس این مواد را کم کم به مخلوط کره ای اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید ، خمیر را داخل نایلون بگذارید و ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود.

طرز تهیه ی کیک بستنی شکلاتی

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، خمیر شکلاتی را از یخچال خارج کنید و با کمک وردنه روی سطح کار پهن کنید ( برای راحتی کار خمیر را مابین دو کاغذ روغنی یا دو کیسه نایلونی قرار دهید سپس با وردنه پهن کنید ) ؛ خمیر را به شکل مستطیلی یا هر شکل دیگری که دوست دارید قالب بزنید.

داخل سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و خمیرهای قالب زده را با فاصله روی کاغذ بگذارید و در فری که از قبل روشن کرده اید ۱۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند ( اگر در زمان انتقال خمیر به سینی خمیر شل شد چند دقیقه در فریزر قرار دهید تا خمیر خودش را بگیرد ).
طرز تهیه ی کیک بستنی شکلاتی
پس از پخت شیرینی ها را از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا خوب سرد شود سپس ما بین دو شیرینی بستنی قرار دهید ، ساندویچ بستنی را ۱ ساعت درون فریزر بگذارید تا خوب سرد و سفت شود سپس سرو کنید ( میتوانید از انواع بستنی استفاده کنید ، همچنین میتوانید اطراف بستنی را با شکلات چیپسی ، پر بادام ، ترافل رنگی و … تزیین کنید ).

برای: ۱۰ نفر
حاضر است در : ۱۸۰ دقیقه

طرز تهیه ی کیک بستنی شکلاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code