x
Rate this post

تعمیرات تجهیزات ابزار دقیق

اهمیت کارکرد تجهیزات ابزار دقیق در سیستم کنترل صنایع کاملا آشکار است امروزه با توجه به نیاز به بالا بردن کیفیت تجهیزات و بهینه سازی مصرف انرژی اهمیت استفاده از این تجهیزات و کارکرد صحیح آنها دو چندان شده است .کارکرد یک پروسه بدون تجهیزات ابزار دقیق غیر ممکن می باشد و بعضا باعث تاخیر در راه اندازی و تحمیل خسارت های مالی زیادی می شود.

تجهیزات ابزار دقیق معمولا به دلایل زیر خراب می شوند:

  • کار در شرایط سخت محیطی ( دما، رطوبت و … )
  • شرایط خاص فرایندی ( دما ، فشار ، خورندگی و … )
  • عدم راه اندازی صحیح و تنظیمات نادرست
  • اتفاقات پیش بینی نشده ( ولتاژ بالا ، صدمه به واسطه رعد و برق و … )

با توجه به قیمت بالای این تجهیزات و صرف زمان زیاد برای تهیه مجدد آنها ، تعمیرات تجهیزات ابزار دقیق به لحاظ هزینه و زمان به صرفه می باشد.

عیوب ایجاد شده در این تجهیزات در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته الکترونیکی و غیر الکترونیکی تقسیم می گردند. عیوب الکترونیکی شامل خرابی کارت های مختلف تجهیز ابزار دقیق مانند کارت خروجی ۲۰-۴ میلی آمپر و یا کارت تغذیه و غیره می باشد و عیبوب غیر الکترونیکی شامل خرابی در سنسور ، شکسته شدن نمایشگر و سایر ایرادات از این قبیل می باشد.

عیوب الکترونیکی معمولا به دلیل شرایط محیطی مانند رطوبت بالا ، عدم راه اندازی صحیح ، تنظیمات نادرست و تغییر در سطح ولتاژ تغذیه ایجاد می شود.عیبوب غیر الکترونیکی معمولا به دلیل شرایط خاص فرایند مانند پایان یافتن عمر تجهیز ، عدم نگهداری صحیح  و خطاهای انسانی ایجاد می شود.

پیشرفت ها در زمینه الکترونیک و پردازشگرها باعث تولید ترنسمیترهای هوشمند شده است این ترنسمیترها قابلیت های فراوانی از جمله عیب یابی خودکار دارند که بعضی از عیوب ایجاد شده در تجهیز را به مصرف کننده اطلاع داده و موجب جلوگیری از صدمات بیشتر به تجهیز می شود.

عیوب ایجاد شده در زمینه الکترونیکی در تجهیزات ابزار دقیق قابل تعمیر می باشد و پس از بررسی کارت های مختلف و عیب یابی فرایند تعمیر و جایگزینی قطعات الکترونیکی انجام می شود.

شرکت فنی مهندسی آمیتیس با چندین سال تجربه در زمینه طراحی و اجرای اتوماسیون صنعتی ،انتخاب و تامین تجهیزات ابزار دقیق از قبیل فلومتر – دبی سنج – جریان سنج – Flow meter ، پرشر ترانسمیتر – فشار سنج – ترانسمیتر فشار – Pressure transmitter ، لول ترانسمیتر – سطح سنج – ترانسمیتر سطح – Level transmitter ، ترانسمیتر دما – تمپرچر ترانسمیتر –  Temperature transmitter و انواع آنالایزر –  Analyzer برای صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی و سایر صنایع گام های مهمی برداشته است .

همچنین این شرکت با تاسیس واحد تعمیرات و کالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیق جهت ارائه خدمات آماده می باشد.

نحوه تعمیرات تجهیزات ابزار دقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code