x
Rate this post

یکی از کارهای خوبی که بین مسافران وجود دارد و در طول زمان به یک رسم مهم تبدیل شده، این است که به افرادی که در داخل هتل مشغول به کار هستند انعام می‌دهند. خدمتکاران هتل زحمت زیادی می‌کشند و مثل اکثر شغل‌های خدماتی دیگر، آن طور که باید و شاید و به اندازه زحماتشان حقوق نمی‌گیرند. اهمیت کار این افراد ممکن است خیلی به چشم نیاید، اما تصور کنید وارد هتلی شوید که کسی آن را تمیز نمی‌کند و همیشه در همه جای آن آشغال و کثیفی دیده می‌شود؛ مطمئنا تجربه اقامتتان بد می‌شود.

غیر از تمیز و مرتب کردن اتاق‌ها و راهرو‌ها، کارهای دیگری هم هست که زیاد به چشم نمی‌آیند. مثلا کسی که چمدان‌هایتان را به اتاق می‌آورد، یا کسی که در رستوران هتل مشغول به کار است، از افرادی هستند که کمک می‌کنند سفر شما لذت‌بخش‌تر شود، اما توجه زیادی به آن‌ها نکنید. نوشته زیر را به توضیح این موضوع اختصاص داده‌ایم که بابت تشکر از افرادی که در هتل کار می‌کنند، چقدر باید انعام بدهید. پس پیشنهاد می‌کنیم بعد از رزرو هتل از علی بابا، این نوشته را مرور کنید و از قبل برای دادن انعام آماده شوید.

فرهنگ کشوری که عازم آن هستید را بشناسید

فرهنگ انعام در کشورهای مختلف متفاوت است و اگر از قبل ندانید که فرهنگ مقصدتان چگونه است، ممکن است شرایطی را پیش بیاورید که هم شما ناراحت شوید و هم فرد انعام‌گیرنده معذب شود. در کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن و مالزی، پرداخت انعام اصلا تعریف نشده است و اگر به کسی انعام بدهید، متوجه نمی‌شود منظورتان چیست. در کشور آمریکا، پرداخت انعام کاملا مرسوم است و تقریبا هرجایی که بروید از شما توقع دارند انعام بدهید. کشور فرانسه قانون جالبی در این زمینه دارد؛ وقتی در فرانسه به هتل یا رستوران می‌روید، ده درصد از هزینه‌ای که می‌پردازید خرج انعام می‌شود و لازم نیست جداگانه انعام بپردازید.

بر اساس عرف انعام بدهید

در کشورهایی که قانون مشخصی برای پرداخت انعام وجود ندارد، انتخاب مقدار انعام به عهده خودتان است. هرچه محل اقامتتان لوکس‌تر باشد، مقدار انعامی که خوب است بپردازید بیشتر می‌شود. در بسیاری از کشورهای اروپایی، پرداخت مبلغ ۱-۲ دلار برای خدمتکاران هتل مناسب است. در جاهای لوکس‌تر این عدد تا ۵ دلار هم می‌رسد.

البته مقدار انعامی که می‌دهید به تعداد هم‌اتاقی‌ها و میزان کاری که باید برای اتاقتان انجام بشود هم بستگی دارد. مثلا اگر خانواده پرجمعیتی هستید و اتاقتان دائما نیاز به تمیز و مرتب کردن دارد، سعی کنید عدد بیشتری را برای انعام کنار بگذارید. برای فردی که چمدان‌هایتان را حمل می‌کند هم توصیه می‌کنیم به ازای هر چمدان یک دلار بپردازید.

برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما از علی بابا کلیک کنید.

هر روز انعام بدهید

اگر چند روز در هتل اقامت دارید و می‌خواهید به کسی که زحمت تمیز کردن اتاقتان را می‌کشد انعام دهید، این کار را به روز آخر و لحظه تسویه کردن با هتل موکول نکنید. دلیل تأکیدمان روی انعام دادن روزانه این است که شیفت این افراد متفاوت است و ممکن است روزی که می‌خواهید از هتل خارج شوید، فرد مورد نظرتان در هتل نباشد و انعام شما به کسی برسد که برای اتاق شما زحمت خاصی نکشیده است. همچنین با توجه به اینکه موقع رزرو اینترنتی هتل همه هزینه‌ها را می‌پردازید، لازم نیست در لحظه آخر معطل پرداخت انعام شوید و پروسه خروجتان از هتل سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

انعام را مشخص کنید

با توجه به اینکه خدمتکاران هتل باید بسیار امانت‌دار باشند، اگر در اتاق پولی ببینند که مشخص نیست برای چه آن‌جا قرار گرفته است، پول را به هتل تحویل می‌دهند. به همین دلیل اگر می‌خواهید انعام بدهید، آن را داخل یک پاکت قرار بدهید و روی آن بنویسید Tip که مشخص شود پول داخل پاکت انعام است و خدمتکار باید آن را برای خودش بردارد.

همچنین سعی کنید انعام را در جای مشخصی قرار دهید. جاهایی که برای قرار دادن انعام پیشنهاد می‌کنیم روی میز تلویزیون، روی رخت خواب، روی روشویی اتاق و روی میز است.

لازم نیست همیشه انعام بدهید

در هتل هم مثل هر جای دیگر، وقتی از سرویس و خدماتی که دریافت کرده‌اید راضی نیستید لازم نیست انعام بدهید. به خاطر داشته باشید که انعام را برای این می‌دهید که از زحماتی که برای شما کشیده شده تشکر کنید. پس لازم نیست طی هر شرایطی انعام بدهید.

اشتباه‌هایی در رزرو هتل و راه‌های پیشگیری از آنها

وقتی برای اقامت در کشور مقصد به سراغ رزرو هتل از علی بابا می‌روید، می‌توانید کیفیت هتلی که قرار است در آن اقامت داشته باشید را بسنجید. در کنار اطلاع داشتن از کیفیت و خدماتی که هتل به شما ارائه می‌کند، دانستن نکات ریزی که در فرهنگ کشورهای مختلف وجود دارد به شما کمک می‌کند سفری بهتر را تجربه کنید. یکی از مسائلی که بعد از رزرو هتل خارجی باید در موردش مطالعه کنید و دانستنش باعث می‌شود اقامت بهتری در هتل داشته باشید، میزان پولی است که باید به عنوان انعام بپردازید.

در هتل‌ها چه قدر انعام بدهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code