x
Rate this post

طرز تهیه اسپرسینو

اسپرسینو نوشیدنی بسیار خوشمزه که اصالتا به کشور ایتالیا باز می‌گردد ولی متاسفانه دقیقا مشخص نیست که این نوشیدنی بسیار خوشمزه از چه زمانی و توسط چه کسی تهیه شده است.

این نوشیدنی خوشمزه از مخلوط نوتلا ، پودر کاکائو ، اسپرسو و کف شیر درست می‌شود و کمتر کسی می‌تواند ادعا کند که حداقل به یکی از این مواد لازم موجود دراین نوشیدنی علاقه ندارد. حال اگر این چهار ماده‌ی خوشمزه و بسیار محبوب به اتفاق یکیدیگر نوشیدنی‌ای تولید کنند دیگر چه کسی می‌تواند در برابر خوردن آن مقاومت کند ؟

طرز تهیه اسپرسینو
چند نکته قبل از تهیه

برای به دست آمدن بهترین نوشیدنی باید ابتدا مواد لازم را به خوبی تهیه نماییم . یکی از مهمترین مواد لازم در این نوشیدنی اسپرسو است که باید به بهترین نحو تهیه شود تا طعم نوشیدنی اسپرسینو نیز بهتر شود.

تهیه اسپرسو از دانه‌ی قهوه تک خاستگاه اصلا توصیه نمی‌شود و بهتر است از ترکیبات قهوه برای تهیه اسپرسو استفاده کرد.

طرز تهیه اسپرسینو
مواد لازم برای تهیه اسپرسینو برای یک نفر

نوتلا .

دابل شات اسپرسو تازه .

۶۰ گرم شیر بخارزده .

پودر کاکائو .

طرز تهیه

برای تهیه این نوشیدنی بسیار خوشمزه ابتدا نوتلا را به بدنه و کف لیوان می‌مالیم تا کاملا کف و دیواره‌های لیوان مملو از نوتلا شود .

سپس پودر کاکائو را به مقدار لازم و دلخواه درون لیوان و بر روی نوتلا می‌ریزیم. بنابر این ته لیوان را نوتلا و پودر کاکائو در بر می‌گیرد.

سپس به سراغ اسپرسو می‌رویم . لیوان پر از نوتلا را در زیر دستگاه اسپرسوساز قرار می دهیم و دابل شات اسپرسو داخل آن می‌ریزیم.

در این مرحله و برای به دست آوردن شیر بخار زده ، شیر را داخل پیچر ریخته و درزیر نازل بخار قرار می‌دهیم. توجه داشته باشید که نیازی به کف شیر نیست و فقط شیر باید کمی داغ شود و بخار زده شود. سپس این شیر را درون لیوان به روی اسپرسو می‌ریزیم.

در مرحله اخر دوباره پودر کاکائو را برداشته و کمی برای تزیین به روی نوشیدنی می‌پاشیم.

طرز تهیه اسپرسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code