x
Rate this post

بک لینک چیست ؟

به پیوند های ورودی از سایت های دیگر بر هر یک از صفحات سایت شما را بک لینک می‌گویند. برای مثال زمانی که شما در بین مطالب سایت خود به سایت دیگری لینک می‌دهید، سایت مقصد از سایت شما یک بک لینک دریافت نموده است.

بک لینک یکی از موارد مهم در سئو است که نباید نادیده گرفته شود، زیرا زمانی که سایت شما بک لینک های به تعداد مناسب و معتبر دریافت کند و در کنار آن محتوای باکیفیت و غنی داشته باشید، توان افزایش رتبه در صفحه نتایج جستجو گوگل خواهید داشت.

معقول است که یک سوم از بک لینک های شما به صفحه اصلی سایت و بقیه به صفحات داخلی سایت داده شوند.

نکته: باید در نظر داشته باشید این است که در زمان لینک بیلدینگ حتماً از انکر تکست های متنوع برای لینک های خود وارد کنید تا گوگل لینک سازی شما را غیرطبیعی در نظر نگیرد.

اشتباهات رایج در مورد بک لینک

بسیاری از افراد بر این عقیده دارند که خرید بک لینک دیگر اهمیت سابق خود را از دست داده است و مهم‌ترین عامل در سئو بهینه سازی محتوای سایت است.

اما بحث این جاست که اگر بک لینک دریافتی از سایت مرتبط با حوزه کاری شما باشد و با رعایت یک سر اصول همچنان می‌تواند یکی از قدرتمندترین عوامل در سئو سایت باشد.

خرید بک لینک ارزان !

آیا بک لینک No Follow ارزشی ندارد؟

بک لینک نوفالو (No Follow) که به صورت قرار دادن نظرات در پست های وب سایت های دیگران، درج مطالب در فروم ها،نوشتن پست میهمان و … ایجاد می‌شود برخلاف تصور برخی افراد در سئو سایت تأثیر خواهند داشت که مکملی در کنار بک لینک Do Follow خواهد بود.

آیا تنها لینک Do Follow تأثیرگذار است؟

بسیاری از افراد فقط به دنبال درج لینک های فالو (Do Follow) می باشند اما باید این را بدانند قرار دادن بک لینک های Do Follow به تنهایی و بدون قرار دادن لینک No Follow شاید حتی برای سئو سایت مضر هم باشد بنابراین قرار دادن فروش بک لینک های نوفالو را در کنار فالو در پروسه انجام سئو سایت خود قرار دهید.

متن لینک شده یا Anchor Text

متن لینک شده به این معنی است که لینک بر روی چه عبارتی قرار داده شده است. بعنوان مثال در گذشته رایج بود که میگفتند “برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید” و لینک را بر روی کلمه اینجا قرار میدادند. در عمل عبارت “اینجا” متن لینک شده یا همان Anchor Text محسوب میشود.+ تبلیغ متنی

زمانیکه گوگل یک بک لینک به سایت شما را مشاهده میکند به متن لینک شده توجه زیادی داشته و عملا ارزش و اعتبار منتقل شده به سایت شما در این عبارت خواهد بود. اگر سایت شما با عبارت “کتاب” لینک شده باشد جایگاه شما زمانی که یک کاربر در گوگل عبارت کتاب را جستجو میکند بهتر خواهد شد ولی اگر این لینک با عبارت “موبایل” ایجاد شده باشد جایگاه شما در عبارت “موبایل” بهبود خواهد یافت.

پیشنهاد میشود که متن های لینک شده به سایت شما ترکیبی طبیعی از حالت های رایج در فضای اینترنت داشته باشند. مهمترین ترکیبات رایج به شرح زیر است:

  1. کلمه یا عبارت هدف برای سئو مانند “طراحی سایت”
  2. نام برند شما مانند “وسنه”
  3. ترکیبی از نام برند و کلمه هدف مانند “طراحی سایت وسنه”
  4. عبارات عمومی مانند “صفحه” یا “منبع”
  5. عبارات طولانی و راهنمایی کننده کاربر مانند “برای مطالعه مقاله اینجا کلیک کنید”

اگر توازن لازم میان این نوع لینک سازی ها برای سایت شما وجود نداشته باشد گوگل میتواند رفتار غیرطبیعی شما برای کسب بک لینک را شناسایی کند. به همین دلیل استراتژی های لینک سازی عموما برنامه ریزی شده و هدفمند هست زیرا ممکن است بیشتر برای شما تاثیر منفی داشته باشد تا مثبت.

بک لینک قوی با قیمت مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code