x
Rate this post

دمنوش پوست پرتقال

در طب سنتی از خواص درمانی جوشانده پوست پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب استفاده میشود ، درمان سرفه ، سرماخوردگی ، تسکین استرس و … تنها برخی از خواص درمانی دمنوش پوست پرتقال هستند.

خواص دمنوش پوست پرتغال:

دمنوش پوست پرتقال دارای خواص ضد میکروبی ، ضد ویروسی ، ضد باکتری و نیز ضد التهابی است ، پوست پرتقال دارای بافتی چرمی شکل بوده و حاوی غدد روغنی فراوانی است و قرن‌های بسیاری است که از پوست این میوه و دیگر مرکبات در موارد پزشکی استفاده میشود.
محققان میگویند پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد

طرز تهیه دمنوش پرتقال :

حدود ۱ قاشق غذاخوری پوست پرتقال خرد شده را درون آب جوش بریزید و پس از ۱۵- ۱۰ دقیقه آن را میل کنید.
پرتقال و دمنوش پوست پرتقال از بروز سرطان و تومور پیشگیری و نیز با آن مقابله میکند ، سرفه ، آسم ، سرماخوردگی و هر بیماری تنفسی که بر اثر وجود خلط در سینه ممکن است به وجود آید را درمان میکند.
اشتها را افزایش میدهد ، باعث تقویت سیستم هاضمه شده و نیز نفخ و حالت تهوع را از بین میبرد ، سیستم گردش خون را بهبود میبخشد ، استرس و تنش‌های عصبی را تسکین داده و بی‌خوابی را درمان میکند.
از پوست پرتقال برای مصارف آشپزی و در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌جات و نیز نان‌ها و موارد بسیاری دیگر استفاده میشود ، پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C و B1 و فولیک اسید ، فلاوونوئید ، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است.

دمنوش پوست پرتقال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code