x
Rate this post

دبل ریسترتو را می توان کوتاه شده یا محدود شده معنی کرد. یک ریسترتو دوبل از ۲ شات ریسترتو تشکیل شده است. بهتر است برای تهیه دابل ریسترتو مطلب ریسترتو را مطالعه کنید تا کار کمی راحت تر شود.

برای تهیه ریسترتو دوبل زمان عصاره گیری را کاهش می دهیم هم چنین برای تهیه این نوشیدنی آب کمتری از پودر قهوه می گذرد که در نتیجه حجم نهایی ریسترتو دوبل حدود ۴۰-۳۰ میلی لیتر می شود که در مقایسه با اسپرسو دوبل (۶۰-۵۰) از آن کم تر است.

حجم پودر قهوه مورد استفاده برای تهیه این نوشیدنی ۱۸-۱۴ گرم است و عصاره گیری حدود ۱۵-۲۰ ثانیه زمان می برد. برای تهیه ریسترتو دوبل باید از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید.
حجم دابل ریسترتو یک دابل ریسترتو، حدودا اندازه یک شات اسپرسو می شود
بارزه های طعمی دابل ریسترتو:

دبل ریسترتو > زمانی که ریسترتو یا دابل ریسترتو را میل می کنید متوجه خواهید شد که:
نوشیدن دابل ریسترتو شما چه نظری راجع به ریسترتو یا دابل ریسترتو دارید؟

دبل ریسترتو >  این نوشیدنی غلظت بالا و شیرینی بیشتری نسبت به اسپرسو یا دابل اسپرسو دارد. در مقابل از تلخی و هم چنین کافئین کمتری برخوردار است. اما چرا؟

دبل ریسترتو > برای درک بهتر، عصاره گیری قهوه را به ۳ قسمت تقسیم می کنیم: در یک سوم پایانی معمولا عصاره گیری در پایین ترین حد خود است یعنی می توان گفت که با گذر آب از پودر قهوه، عصاره گیری چندان مطلوبی انجام نمی شود که این عصاره گیری (یک سوم پایانی) منجر به تلخ شدن و آزاد شدن کافئین بیشتر می شود به همین خاطر برای تهیه ریسترتو یا ریسترتو دوبل از یک سوم پایانی عصاره گیری صرف نظر می شود و در نتیجه نوشیدنی از اسپرسو یا اسپرسو دوبل شیرین تر و غلیظ تر می شود.

به آموزش تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز در مطالب بعدی اشاره خواهیم کرد.

منبع کافی استور

طرز تهیه دبل ریسترتو | ریسترتو چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code