x
Rate this post

آموزش کافه لته آرت لاته، لاته آرت، لته،(Latte Art) نوشیدنی ای بسیار پر طرفدار بر پایه اسپرسو که با ظاهری زیبا امروزه در کافه ها و میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است. لاته آرت مانند اسم خود تلفیلی از هنر، قهوه و شیر است. این ترکیب اولین بار توسط لوییچی لویی اختراع شد و امروزه مسابقات در سطح جهانی برای این نوشیدنی برگزار می شود.
نگاهی کوتاه به تاریخچه لاته آرت:

لته آرت بعضی از منابع این گونه نقل کرده اند که این نوشیدنی برخاسته از کشور ایتالیاست اما نه به دست مردم ایتالیا، بلکه توسط توریست های آمریکایی که کاپوچینو برای شان زیادی تلخ بود و با اضافه کردن شیر بیشتر به آن، طعم دلخواه خود را یافتند.
ترکیبات لاته آرت:
ترکیبات لانه آرت لاته یا لته

لته آرت > یک سوم اسپرسو + دو سوم شیر بخار داده شده

لته آرت > البته ناگفته نماند که تهیه این نوشیدنی به تجربه و تمرین بسیاری نیازمند است. برای تهیه لاته آرت به دستگاه اسپرسوساز یا موکاپات نیاز داریم. اگر از دستگاه اسپرسوساز استفاده می کنید کار برای تان کمی آسان تر و نوشیدنی نهایی کمی بیشتر شبیه لاته آرت است.

حال یک شات اسپرسو از دستگاه یا موکاپات بگیرید.

شیر سردتان را بخار دهید(البته اگر دستگاه اسپرسوسازتان این قابلیت را ندارد باید ابتدا مطلب انواع روش های کف دادن شیر را بخوانید).

حالا شیر بخار داده شده را به اسپرسو اضافه کنید، این بخش سخت ترین مرحله تهیه لاته آرت است.
در حال شکل دادن لاته آرت لاته آرت

درست است حتما می گویید پس چرا نوشیدنی ما شبیه این عکس ها نیست؟!

پاسخ روشن است، این لاته ها توسط باریستاهای حرفه ای درست شده اند که مدت ها به تمرین مشغول بوده اند.

این نکته را متذکر شویم نسبت درست شیر به قهوه دو به یک است که فوم نازکی روی آن است. در اضافه کردن شیر به قهوه کمی هم مختار هستیم به این معنی که می توانیم شیر را بیشتر یا کمتر از این نسبت ها به اسپرسو اضافه کنیم.

حتما مدل های متفاوتی از لاته آرت را دیده اید خیلی عجیب نیست!!!!

منبع: کافی استور

لته آرت چیست | تاریخچه لاته آرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code