x
Rate this post

طرز تهیه شیر قهوه مخصوص با قهوه ترک
شیر قهوه
شیر قهوه یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای است که با قهوه ترک تهیه می‌شود. شیر به عنوان افزودنی موردعلاقه‌ی اکثر مردم است که دوست دارند آن را به قهوه‌ی خود اضافه کنند به خصوص برای کسانی که طعم تلخ قهوه را زیاد نمی‌پسندند و علاقه دارند قهوه را با طعمی ملایم میل کنند.

همانطور که می‌دانید ۳ روش برای تهیه‌ی قهوه وجود دارد : ترک، اسپرسو و فرانسه. در هر سه روش می‌توان از شیر استفاده کرد اما روشی که با نام شیر قهوه شهرت دارد با قهوه ترک تهیه می‌شود.

شما می‌توانید پس از تهیه‌ی قهوه فرانسه‌ی خود، آن را درون فنجان ریخته و سپس شیر را به آن اضافه کنید. به اسپرسو هم می‌توان شیر اضافه کرد که البته روش‌های متفاوتی دارد و می‌تواند نوشیدنی‌های مختلفی را بر پایه‌ی اسپرسو برای شما تهیه کند مانند کاپوچینو، لاته آرت، لاته ماکیاتو و…

اما شیر قهوه اصلی چگونه تهیه می‌شود؟

طرز تهیه شیر قهوه مخصوص با قهوه ترک

مواد لازم:

شیر قهوه
قهوه جوش ترک ( جَزوه )
پودر قهوه ترک
شیر سرد
فنجان
شکر ( در صورت تمایل )
طرز تهیه

تهیه‌ی شیر قهوه نیز شبیه به تهیه‌ی قهوه ترک می‌باشد با این تفاوت که در شیر قهوه بجای آب از شیر استفاده می‌شود. ابتدا با توجه به تعداد افراد، مقدار مورد نیاز مواد را آماده کنید. به این صورت که برای هر نفر ۱ فنجان شیر و ۱ قاشق مرباخوری سرپر قهوه ترک نیاز است.

شیر قهوه
ابتدا قهوه جوش خود را آماده کنید. سپس به ازای هر نفر یک فنجان شیر آماده کنید و درون قهوه جوش بریزید.

بررسی و خرید : انواع قهوه جوش ترک
پس از شیر، به ازای هرنفر ۱ قاشق مرباخوری سرپر پودر قهوه ترک درون قهوه جوش بریزید. اگر دوست دارید شیر قهوه شما شیرین باشد مقداری شکر نیز به دلخواه اضافه کنید. پیش از اینکه ترکیب را روی حرارت قرار دهید آن را به خوبی هم بزنید تا مواد کامل باهم مخلوط شوند.

طرز تهیه شیر قهوه مخصوص با قهوه ترک

شیر قهوه
حالا کمی صبر کنید تا شیر قهوه به نقطه‌ی جوش برسد و به سمت بالا حرکت کند. دقت کنید به محض اینکه شیر قهوه بالا آمد و کف کرد باید آن را فورا از روی منبع حرارتی بردارید. جوش آمدن حدودا سه چهار دقیقه طول می‌کشد، پس تا وقتی که شیر قهوه‌ی شما جوش نیامده حواستان به دهانه‌ی قهوه جوش باشد.

حالا کمی صبر کنید تا تفاله‌ی قهوه در ته قهوه جوش ته نشین شود. سپس از دهانه‌ی قهوه جوش شروع کنید و بصورت آهسته شیر قهوه را درون فنجان‌ها بریزید.

طرز تهیه شیر قهوه مخصوص با قهوه ترک

شیر قهوه
شیر قهوه‌ی شما آماده است. اگر طعم شیرینی آن کم است می‌توانید در انتها نیز مقداری شکر درون آن بریزید. همچنین می‌توانید از فنجان‌های چینی مخصوص قهوه‌ خوری استفاده کنید و شیر قهوه خود را با کیک یا چند عدد بیسکویت میل کنید.

 

منبع:ایلیا

طرز تهیه شیر قهوه مخصوص با قهوه ترک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code