x
Rate this post

طرز تهیه ی کافه لاگریما

لاگریما یک لغت اسپانیایی به معنی اشک است که نوشیدنی کافه لاگریما را توصیف می‌کند. در این نوشیدنی از قهوه اسپرسو و شیر استفاده می‌شود. به طوری که اسپرسو را بر روی شیر گرم میریزند. اشک در اینجا به میزان اسپرسویی که در این نوشیدنی استفاده می‌شود اشاره می‌کند که بسیار کم است .
کافه لاگریما در آرژانتین و به خصوص پایتخت آن یعنی بوینوسایرس ، به یک فرهنگ تبدیل شده است با این حال قهوه هنوز نتوانتسه است جایگاه والایی در مصرف روزانه کشور آرژانتین دست پیدا کند و دلیل آن هم قهوه‌های بی کیفیتی است که از برزیل به این کشور وارد می‌شود. این قهوه های بی کیفیت توسط روش خاصی رست یا تفت داده می‌شوند که به رست شکری معروف است. در این روش قهوه سبز با شکر به طور همزمان رست داده میشوند و جزو بی کیفیت ترین قهوه‌های دنیا محسوب می‌شوند.
در کشور آرژانتین نوشیدنی‌های دیگری نیز به مردم عرضه می‌شود که مخصوص همین کشور است و از آنها می‌توان چیکو ( Chico ) ، جاریتو ( Jarrito ) ، دابل ( Doble ) ، کافه کان لچه ( Café con leche ) ، کورتادو ( Cortado ) و ساب مارینو ( Submarino ) نام برد که هرکدام خصوصیات و طرز تهیه متفاوتی دارند و اگر با قهوه با کیفیت تهیه شوند طعمی خاص و بی نظیر خواهند داشت.
کافه لاگریما

مواد لازم برای تهیه یک فنجان کافه لاگریما :

نصف شات قهوه اسپرسو
۲۰۰ میلی‌ لیتر شیر نیم چرب

کافه لاگریما

دستور تهیه کافه لاگریما:

ابتدا شیر را داخل یک ظرف و بر روی اجاق گرم نمایید.
سپس اسپرسویی عالی از دانه‌های تازه تهیه کنید.
شیر را داخل فنجان یا ماگ بریزید و سپس قهوه اسپرسو را بر روی شیر داخل ماگ اضافه کنید.
نوشیدنی کافه لاگریما شما آماده است . از آن لذت ببرید.

طرز تهیه ی کافه لاگریما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code